p  o  l  e  c  a  m   ↴




FSO Polonez MR78

FSO Polonez – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 do 22 kwietnia 2002 roku[1][2]. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równorzędnie aż do 1991 roku. Polonez konstrukcyjnie opierał się na poprzedniku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany. Tak przedstawiony został we wstępie swojego wpisu w internetowej encyklopedii wikipedii.
Łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach (bez dostawczych Trucków i vanów Cargo). Tego pomarańczowego zabytka spotkałem na Pogodnie. Wielokrotnie mijałem go jednak bez aparatu, dzisiaj się udało zrobić kilka zdjęć.

Prezentowany na zdjęciach Polonez to według wszystkich gwiazd na niebie model MR78. Czyli jeden z pierwszych modeli tego samochodu wyprodukowanego w naszym kraju. Właściciela nie spotkałem więc informacji o nim nie zasięgnąłem, czyli pozostaje mi na razie oprzeć swoje wnioski tylko i wyłącznie w oparciu o internet. Może kiedyś się uda porozmawiać o tym autku.
Po więcej informacji muszę niestety odesłać do wikipedii. Mi pozostaje "złapać" właściciela owej pomarańczy i "wyciągnąć jakieś informacje odnośnie jego samochodu. Po niżej można zobaczyć wersję PDF prospektu/katalogu modelu FSO Polonez Prima na rynek holenderski:
prospekt/katalog
FSO-Polonez-Prima

Reply to this post

Prześlij komentarz


    p  o  l  e  c  a  m   ↴





Free counters!