p  o  l  e  c  a  m   ↴




Polonez MR'83 Popular

Tak stara motoryzacja ma masę zalet mimo swego wieku (tu wadą jest tylko kasa) . Ma duszę i to coś. Powrócę na chwilę do Poloneza naszego krajowego modelu MR'78. Jednak trochę innego. Ubogiego. Znalazłem takiego na portalu otomoto.pl. Podobał mi się od kiedy go ujrzałem. Taki prawdziwy polski klasyk ogołocony z wielu rzeczy wyposażenia. Ale właśnie na tym polegał jego urok. Foto nie moje tylko właściciela pojazdu (lekko podkręcone przeze mnie).



W październiku 1980 roku ze względu na trudności w dostawach kooperacyjnych wprowadzono do oferty Polonezy w zubożonej wersji wyposażeniowej „Popular”. Z listy wyposażenia usunięto: kołpaki kół, ozdobne listwy wykończenia ścianki przedniej, zewnętrzne listwy drzwiowe, metalowe listwy ozdobne na zderzakach wraz z gumowymi nakładkami zderzaków, spryskiwacz i wycieraczkę tylnej szyby, ogrzewanie tylnej szyby, instalację radiową, światła przeciwmgłowe, wewnętrzne listwy ozdobne, zagłówki foteli, kieszenie w drzwiach, rozkładaną tylną kanapę, zapalniczkę i popielniczki tylne, lampki oświetlenia wnętrza, bagażnika i schowka, światła awaryjne, programator przerwy pracy wycieraczek, obrotomierz, wskaźnik ciśnienia oleju oraz wygłuszenie komory silnika. W stosunku do wersji standardowej wersja „Popular” wyposażona została w węższe ogumienie 165/70SR13, statyczne pasy bezpieczeństwa, ceratową tapicerkę oraz wykładzinę bagażnika z Polskiego Fiata 125p zakrywającą jedynie podłogę. Oprócz tego oferowano także standardową wersję Poloneza (bez zmian w stosunku do pierwszego rocznika) oraz bogatszy wariant „Lux” wyposażony we wzmocniony silnik 1.5, 5-biegową skrzynię i tylny most o przełożeniu 4,1, radioodtwarzacz Skald, prostokątne reflektory przednie, tylny spoiler i oznaczenie Lux czy też programator pracy wycieraczek. Od 1980 roku rozpoczęto wysyłać w systemie CKD pojazdy do montowni w Egipcie (Nasr). Więcej o polonezie na stronie wikipedii.






Mi przypadł do gustu ten akurat model. Ze względu na kolor i całokształt. Gdybym posiadał garaż podejrzewam że byłbym jego właścicielem. Ot taki niedzielny klasyk dla mnie. Jak pisze w ogłoszeniu jego obecny właściciel:
Polonez Borewicz 1986r, kolor: POMARAŃCZ, wersja CE, po remoncie blacharskim, lakierniczym oraz przeglądzie mechanicznym. Obniżony, felgi ATS, radio ALPINE. Super opcja na podróże w czasie. POLECAM.

Reply to this post

Prześlij komentarz


    p  o  l  e  c  a  m   ↴





Free counters!